Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the broken-link-checker domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/roc/domains/ter-aa.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Het verhaal van Britt - Ter AA
“De groei die ik dagelijks zie bij de leerlingen vind ik het leukst in mijn werk”

“Elke dag ga ik voldaan naar huis”

Britt Boerenkamp. Alumnus Onderwijsassistent.
Onderwijs en Kinderopvang

Als je aan Ter AA denkt, wat schiet je dan te binnen?
Ik denk meteen aan de introductieactiviteit. We deden samenwerkingsspellen en het was erg gezellig om met studiegenoten te eten en te kletsen. We zaten allemaal in hetzelfde schuitje en deelden onze verwachtingen van de opleiding. Zo bouw je meteen een band met elkaar op.

Hoe heb je de studie ervaren?
De docenten vroegen al meteen aan het begin van de opleiding wat wij nodig hadden. Eigenlijk was de hoofdvraag van de docenten steeds: wat wil je straks kunnen in de praktijk? Heel waardevol, omdat je in het eerste jaar ook al op stage gaat. Die combinatie van school en stage is heel fijn, want je leert door te doen. Dat je eigen wensen en leerdoelen centraal staan, vond ik erg prettig.

Je bent afgestudeerd, hoe bevalt het werken als onderwijsassistent?
Ik werk nu drie jaar op een basisschool, in groep drie tot en met groep zes. Als onderwijsassistent moet je flexibel zijn en kunnen schakelen tussen niveaus van klassen. Dat is iets wat ik echt op school al heb geleerd. Als onderwijsassistent ziet elke dag er anders uit. In groep drie ben je bezig met het aanleren van de letters, terwijl je in groep zes aan de slag gaat met het uitleggen van de spellingcategorieën. Die afwisseling maakt dat ik elke dag met een voldaan gevoel naar huis ga!

Wat vind je het leukste aan je werk?
De groei die ik dagelijks zie bij de leerlingen. Bijvoorbeeld van een leerling die – na wat hulp van mij – foutloos zijn rekensommen maakt. Een duwtje in de rug is soms genoeg. Eigenlijk zit het ‘m in de kleine dingen. Die maken het werk leuk.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag?