Assistant business services
Je bent nauwkeurig en houdt van overzicht
Als je het leuk vindt om verschillende soorten taken uit te voeren binnen een bedrijf, dan is deze opleiding iets voor jou. In deze functie ondersteun je verschillende afdelingen in een bedrijf. Je kan bij de receptie zitten en telefoontjes aannemen en telefoonnotities maken, klanten ontvangen, maar je kan ook de facilitaire dienst ondersteunen bij het onderhoud van de koffieautomaten. Je kan voorraden bijhouden en ruimtes klaarzetten en je kan ondersteunen bij de financiële administratie. Bijvoorbeeld facturen maken en post verwerken.
Past dit bij je en ben je ook nog eens erg klantvriendelijk en vind je het leuk om anderen te helpen? Kies dan voor de opleiding Assistant Business Services.
Meer opleidingen in business? Ga naar het overzicht.
Over de opleiding
Je volgt lessen op school en gaat in het eerste en tweede leerjaar op stage bij een erkend leerbedrijf. Je krijgt theorie- en praktijklessen. Die lessen bestaan uit een mix van beroepsgerichte en algemene vakken. Daarmee ga je aan de slag bij praktijkopdrachten en stages bij een bedrijf.
Aan het begin van de opleiding krijg je een studieloopbaanbegeleider. Regelmatig heb je met hem/haar een persoonlijk gesprek over je studievoortgang.
Deze opleiding heette voorheen Financieel (administratief) medewerker en Medewerker secretariaat en receptie.
In het kort
Leerweg / Niveau / Crebo
BOL 2 / 25724
Toelatingseisen
Vmbo basisberoepsgericht of het diploma Entree (mbo 1)
Opleidingsduur
1,5 jaar
Theorie / Praktijk
70 % theorie / 30 % praktijk
Start
Medio augustus 2025
Lesgeld
Ongeveer € 1.419,- per jaar
Locatie
Human Campus: Vlamovenweg 2 Helmond / Ter AA: Keizerin Marialaan 2, Helmond
Altijd plaats?
Ja; mits je je voor 1 april aanmeldt en deelneemt aan het welkomstgesprek
Wat leer je?
Je leert hoe je met de computer, programma’s en administratieve systemen werkt. Ook leer je ingaande en uitgaande post te verzorgen en wat je moet controleren als goederen worden afgeleverd. Je leert hoe je een factuur moet maken en hoe je voorraden bij moet houden. In de opleiding besteden we ook aandacht aan jouw houding en jouw communicatieve en sociale vaardigheden.
Welke vakken
krijg je?
Je krijgt beroepsgerichte en algemene vakken in een mooie mix van theorie en praktijk. Kijk maar:
- Ondersteunende administratieve vakken
- Correspondentie
- Communicatie
- Sociale vaardigheden
- Nederlands
- Engels (keuzevak)
- Rekenen
- Loopbaan en burgerschap
Naast die vaste vakken volg je ook keuzedelen. Met keuzedelen kun je zelf een deel van je opleiding bepalen en verbreed of verdiep je jouw kennis en vaardigheden.
Wat kun je worden?
Je werkt op de administratie of een receptie van een bedrijf of een instelling. Je werkt op de computer, waar je facturen schrijft en verstuurt maar ook brieven en e-mails verwerkt. En je zorgt ervoor dat alles overzichtelijk opgeslagen wordt. Je ondersteunt de receptie en je doet secretariaatswerk, zoals het verwerken van post, het afhandelen van telefoontjes en het regelen van een vergaderruimte.
Wat zijn dan je belangrijkste taken?
Je wilt natuurlijk graag weten hoe het werk er in de praktijk uitziet. Denk bijvoorbeeld aan de volgende taken:
- Je verzorgt de post en beheert agenda’s
- Je ontvangt bezoekers en verwerkt reserveringen
- Je houdt de voorraad bij
- Je zorgt dat de vergaderruimte klaarstaan
- Je maakt facturen en houdt bijvoorbeeld het klantenbestand bij op de computer.
Wat mag je van ons verwachten?
Een goede opleiding met veel persoonlijke aandacht, kennis en kunde om straks als échte vakkundige professional aan de slag te gaan! Onze docenten en instructeurs kennen de sector en hebben goede contacten met allerlei bedrijven en instellingen in de regio.
Is deze opleiding
iets voor jou?
100% zeker weet je het pas als je deze opleiding volgt. Maar als je je herkent in de volgende kenmerken, dan zit je wel op je plek:
- Je hebt een dienstverlenende instelling
- Je kunt nauwkeurig werken
- Je kunt met vertrouwelijke informatie omgaan
- Je bent representatief
- Je kunt goed met mensen omgaan
- Je kunt organiseren
En ná je opleiding?
Als Assistant business services kun je in grote of kleine bedrijven gaan werken. Als medewerker in de administratie of secretarieel medewerker. Of bij bedrijven in de receptie en/of ondersteunend bij de facilitaire diensten. Maar je kunt ook verder leren met een opleiding op een hoger niveau zoals Allround assistent business service. Wij kunnen je daar alles over vertellen.
Toch niet wat je zoekt?
Vind hier een andere opleiding